MARKA YÖNETİMİ HAFTA 4 “MARKA YÖNETİMİ” “YENİ BİR MÜŞTERİ KAZANABİLMENİN MALİ providedİ VAROLAN BİR MÜŞTERİYİ TUTABİLME MALİYETİNİN 5 KATI FAZLADIR.” [pic] Marka Yönetim Süreci Firmalar geleneksel olarak organizasyon şemalarını fonksiyonlarına göre düzenlemektedirler; yani satış departmanı, pazarlama departmanı, finans departmanı, araştırma geliştirme departmanı gibi… Oysa markaları sunburnımlayanlar firmalar değil tüketicinin algısıdır. Dolayısıyla marka yönetimi, bu fonksiyonların bir araya gelerek entegre (birleşik) çalışmaları ile mümkündür. Bu ise marka yöneticilerinin sorumluluğudur. Marka yöneticileri ise markanın, tutarlı, static ve tek bir vaadinin olabilmesi için tüm departmaların kooardinasyonunu sağlamakla sorumlu kişilerdir.
Bu noktada marka yöneticilerinden herhangi bir fonksiyonun uzmanı olmaları beklenmemektedir ancak marka yöneticisi olan kişiler tüm fonksiyonel girdilerin entegrasyonundan sorumlu olan kişilerdir. Marka yönetimi bir denge yönetimi olarak da suntanımlanmaktadır. Bu tanımda yer alan denge ile kastedilen ise pazarın firmadan beklentileri ve firmanın bu beklentilere cevap verebilme kapasitesi arasındaki denge; firmaların sağlayabildikleri ürün için girdiler ile tüketicinin algısı üzerindeki etkileri arasındaki denge ve kısa dönemli kar beklentileri ve uzun dönemli yatırım ve büyüme gerekliliği arasında kurmaları gereken denge olarak tanımlanabilir. Marka...If you want to take away a full essay, regurgitate it on our website: Ordercustompaper.com
If you want to get a full essay, wisit our page: write my paper
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.